CRM-ostajan opas

Opas on tarkoitettu asiakkuudenhallinnan eli CRM -järjestelmän hankintaa harkitsevan tai hanketta käynnistävän yrityksen liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin johdolle. Toki oppaasta on hyötyä myös CRM-järjestelmän jo hankkineelle organisaatiolle.

Oppaassa lähestytään CRM-järjestelmän hankkimista puhtaasti liiketoiminnan näkökulmasta. Teknologiasta emme tässä oppaassa puhu juurikaan.

Käsittelemme oppaassa seuraavia CRM:ään liittyviä aiheita:

  • Mikä on CRM?
  • Mitä hyötyä siitä on?
  • Miten teknologiaa voidaan hyödyntää myynnin ja asiakkuuksien johtamisessa?
  • Milloin yritykseen tulisi hankkia CRM-järjestelmä?
  • Miten hankintaan tulisi valmistautua?
  • Miten vältän hankkeen epäonnistumisen?
  • Miten saan käyttäjät käyttämään järjestelmää?

Tämän oppaan lukemalla saat tietoa siitä, mihin yrityksenne CRM-hanketta aloittaessaan on ryhtymässä ja miten saatte vietyä hankkeen menestyksekkäästi läpi.

CRM-ostajan opas

Myyntijohtajan viikkoaikataulu ja tsekkilista

Tehosta ajankäyttöäsi ja paranna tuottavuuttasi omaksumalla yksinkertainen viikkorutiini.

Myyntijohtajalla on usein niin monta palloa ilmassa, että aina omaa ajankäyttöään ei ehdi suunnitella riittävän hyvin. Aika on kuitenkin myyntijohtajan tärkein resurssi: asiakkaat eivät nimittäin odota.

Myyntijohtajan viikkoaikataulun ja tsekkilistan avulla opit hallitsemaan omaa työaikaasi tehokkaasti ja systemaattisesti.

Myyntijohtajan viikkovihko

White Paper: Driving the People Business

Mistä pelillistämisessä oikeastaan on kyse? Kuinka pelillistäminen voi auttaa yritystäsi kasvattamaan liiketoimintaa ja saamaan uusia asiakkaita?

Cloudrivenin white paper Driving the People Business − How Gamification Creates Sustainable Competitive Advantage for Your Business antaa vastauksia siihen, miten pelillistämisen avulla voidaan saavuttaa kestäviä liiketoimintahyötyjä. Se on erinomainen ja kattava lukupaketti jokaiselle liiketoiminnan kehittämisestä, johtamisesta ja pelillistämisestä kiinnostuneelle.

Gamification White Paper

Selvitys: Performance Management in Finland 2014

Työstä on tullut aiempaa monimutkaisempaa, mikä on osaltaan muuttanut johtajan roolia organisaatiossa. Silti useimmissa organisaatioissa johto toteuttaa edelleen vanhaa rooliaan, joka oli parhaan operatiivisen tehokkuuden takaaminen keskittymällä liiketoimintaprosessien panos-tuotos-suhteen optimointiin. Tietotaloudessa johtajan pääasiallinen rooli on kuitenkin suunnitella työn säännöt, rakentaa tehokkaita tiimejä ja luoda sellaiset työolosuhteet, että ihmiset pystyvät ja haluavat saavuttaa parhaansa.

Cloudrivenin selvitys suomalaisyritysten johtamisen tilasta paljasti suomalaisten johtamiskäytäntöjen sudenkuopat, ja tunnistimme viisi kehityskohdetta, joihin tulee jatkossa kiinnittää enemmän huomiota.

Performance Management Report 2014

Verkkovalmennus: Taidosta tulos – mitä johtajan pitää nykypäivänä osata?

Johtaminen on taito siinä missä koodaaminen, kirjoittaminen ja myyminenkin. Itse asiassa johtaminen on kasa erilaisia taitoja: ihmisten johtamista, liiketoiminnan ymmärtämistä, strategista suunnittelua, viestintää ja vaikka mitä muuta.

Keskinkertaisen ja erinomaisen johtajan erottaa toisistaan se, että jälkimmäinen pitää huolen sekä omien että alaistensa taitojen ja osaamisen kehittämisestä. Maailmaa muuttuu ja taito- ja osaamisvaatimukset sen mukana.

Mutta minkälaisia taitoja menestyvä johtaja nykypäivänä oikein tarvitsee? Osallistu tälle ilmaiselle Taidosta tulos -kurssille ja ota selvää!